دارو خوردن سینمای برگزاری جشنواره جشنواره جهانی فیلم فجر

دارو خوردن: سینمای برگزاری جشنواره جشنواره جهانی فیلم فجر رسول صدرعاملی سینمای جهان تاثیر جشنواره دنیا فجر در جهان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی دهه هشتادی‌ها ، پیش رس&quot، شانس حداقلی ازدواج دهه شصتی‌ها و ازدواج‌های &quot

بر اساس داده‌های مرکز ملی آمار کشور عزیزمان ایران حدود ۱۰ میلیون دختر در کشور زندگی می‌کنند، دخترانی که به نسبت پسران، با وجود پیشی در عرصه آموزش عالی، به علت و

دهه هشتادی‌ها ، پیش رس&quot، شانس حداقلی ازدواج دهه شصتی‌ها و ازدواج‌های &quot

شانس حداقلی ازدواج دهه شصتی ها و ازدواج های "پیش رس" دهه هشتادی ها

عبارات مهم : جمعیت

بر اساس داده های مرکز ملی آمار کشور عزیزمان ایران حدود ۱۰ میلیون دختر در کشور زندگی می کنند، دخترانی که به نسبت پسران، با وجود پیشی در عرصه آموزش عالی، به علت وجود «سقف شیشه ای» با چالش های جدی در حوزه اشتغال روبه رو هستند.

در آستانه میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر (۲۴ تیرماه​) با شهلا کاظمی پور، استاد دانشگاه و جمعیت شناس به منظور بررسی اوضاع دختران از ابعادی همچون تحصیل، اشتغال، ازدواج و تجرد و … به گفت وگو نشستیم که وی با اشاره به جمعیت ۱۰ میلیون نفری دختران در کشور گفت: جمعیت دختران نسبت به پسران تفاوت چندانی ندارد و تنها ۲۰۰ هزار نفر کمتر از پسران است.

کاظمی پور ضمن تاکید بر کم کردن باروری در دهه اخیر، تعداد دختران ۲۵ تا ۲۹ سال را چهار میلیون نفر، ۲۰ تا ۲۴ ساله را سه میلیون و ۱۵۵ هزار نفر و ۱۵ تا ۱۹ ساله را نیز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد که سیر کاهنده ای را نشان می دهد.

دهه هشتادی‌ها ، پیش رس&quot، شانس حداقلی ازدواج دهه شصتی‌ها و ازدواج‌های &quot

وجود بیش از یک میلیون دختر بالای ۳۵ سال که به تجرد قطعی رسیده اند

وی همچنین درخصوص میزان تحصیلات دختران ایرانی با بیان اینکه بیش از ۵٠ درصد زنان دارای تحصیلات عالی در جستجوی کار هستند گفت: بیش از یک میلیون نفر از دختران بالای ٣۵ سال به تجرد قطعی رسیده اند.

بر اساس داده‌های مرکز ملی آمار کشور عزیزمان ایران حدود ۱۰ میلیون دختر در کشور زندگی می‌کنند، دخترانی که به نسبت پسران، با وجود پیشی در عرصه آموزش عالی، به علت و

این جمعیت شناس با بیان اینکه جمعیت دختران متولد پنج ساله دوم دهه ۶۰، چهار میلیون نفر هست، افزود: تعداد دختران متولد در پنج ساله نخست دهه ۷۰، حدود سه میلیون نفر و متولد پنج ساله دوم این دهه به دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می رسد.

وی با اشاره به دلایل کم کردن باروری در کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: تبلیغات مربوط به کم کردن باروری، توسعه شهرنشینی، زیاد کردن ضریب باسوادی و تکنولوژی های ارتباطی از جمله دلایل کم کردن باروری در کشور عزیزمان ایران هستند.

۹۷ درصد ۱۵ تا ۲۹ ساله ها باسوادند

نرخ بیسوادی دختران و پسران نسبتا یکسان است

دهه هشتادی‌ها ، پیش رس&quot، شانس حداقلی ازدواج دهه شصتی‌ها و ازدواج‌های &quot

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از بین این سه گروه سنی ( ۱۵ تا ۱۹ ـ ۲۰ تا ۲۴ ـ ۲۵ تا ۲۹ ) نزدیک به ۹۷ درصد باسواد هستند، تصریح کرد: قیمت بی سوادی در بین جوانان ایرانی به حداقل رسیده و این مساله در مورد دختران و پسران نسبتاً یکسان هست. این رقم نشان دهنده توسعه در کشور عزیزمان ایران است و نشان می دهد که باسوادی در بین جوانان اشاعه پیدا کرده و در صورتی که آنها به سن پیری برسند حداکثر تا سه درصد بی سواد خواهند بود.

۴۰ درصد دختران ۲۰ تا ۲۹ ساله دارای تحصیلات عالیه هستند

۵۵ درصد؛ میانگین قبولی دختران در کنکور

بر اساس داده‌های مرکز ملی آمار کشور عزیزمان ایران حدود ۱۰ میلیون دختر در کشور زندگی می‌کنند، دخترانی که به نسبت پسران، با وجود پیشی در عرصه آموزش عالی، به علت و

کاظمی پور با اشاره به میزان تحصیلات آموزش عالی جهت دختران گفت: در دو رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال بیش از ۴۰ درصد دختران دارای تحصیلات عالی هستند؛ این در حالی است که این رقم جهت پسرها در رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال نزدیک به ۳۹ درصد و در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نزدیک به ۳۵ درصد هست. این به آن معناست که تحصیلات عالی در بین دختران اشاعه بیشتری دارد و می توان این مساله را در سهم زیاد دختران در قبولی کنکور مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه میانگین قبولی کنکور دختران بین ۵۴ تا ۵۵ درصد هست، ادامه داد: البته این میزان به رشته تحصیلی دختران نیز بستگی دارد.

دهه هشتادی‌ها ، پیش رس&quot، شانس حداقلی ازدواج دهه شصتی‌ها و ازدواج‌های &quot

آماری از تجرد دختران ۱۵ تا ۲۹ ساله

ازدواج پیش رس ۲۰ درصد دختران ۱۵ تا ۱۹ ساله

این جمعیت شناس با اشاره به میزان تجرد دختران براساس آمارگیری سال ۹۵ نیز تصریح کرد: در رده سنی ۱۵ تا ۱۹ سال ۸۰ درصد دختران مجرد هستند. این میزان در رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال به ۴۳ درصد می رسد. میزان دختران ازدواج کرده این رده سنی نزدیک به ۵۷ درصد هست. همچنین در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال ۲۳ درصد از دختران مجرد و ۷۷ درصد از آنها متاهل هستند.

کاظمی پور با بیان اینکه به ازدواج کودکان ۱۵ تا ۱۹ سال ازدواج «پیش رس» گفته می شود، افزود: در مجموع در هر سه گروه سنی ۴۴ درصد از دختران مجرد و ۵۶ درصد متاهل هستند. میزان تجرد دختران به طور کلی در سنین بالای ۲۰ سال نیز حدود ۳۰ درصد هست. با این حال سنین ۲۰ تا ۲۴ سال سنین شاخص ازدواج اوج هستند.

شانس حداقلی دهه شصتی ها جهت ازدواج

این جمعیت شناس با اشاره به اینکه در رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال که مربوط به دختران متولد نیمه اول دهه ۶۰ هستند، هنوز ۶۴۵ هزار دختر مجرد وجود دارد که در میان آنها شانس ازدواج به حداقل رسیده هست. در مجموع دختران ازدواج نکرده زیر ۵۰ سال به بیش از یک میلیون نفر می رسد. این ارقام نشان می دهد دخترانی که به سن تجرد قطعی رسیده اند شانس و وقت ازدواج آنها به حداقل می رسد و بیش از یک میلیون نفر از دختران بالای ۳۵ سال به سن تجرد قطعی رسیده اند و وقت ازدواج جهت آنها به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به دو درصد از دختران ۱۵ تا ۳۴ سال بر اثر فوت و یا طلاق بدون همسر هستند، اظهار کرد: در این سنین تنها ۳۷صدم درصد از دختران بر اثر طلاق و ۱.۹ درصد از آنها بر اثر فوت، بدون همسر هستند.

ازدواج دختران در کدام گروه سنی زیاد است؟

طبق آمار شرکت ثبت احوال در سال ۱۳۹۵، حدود ۷۰۰ هزار ازدواج به ثبت رسیده که ۱۲ درصد ازجمعیت دختران را مشمول بر می شود. یعنی هر سال حدود ۱۲ درصد از جمعیت ۷/۵ میلیون نفری دختران ازدواج می کنند؛ این نسبت در میان دختران زیر ۱۵ و بالای ۴۰ سال به ترتیب برابر ۱.۳ و ۲.۸ درصد بوده و در عوض در گروههای سنی ۲۴-۲۰ و ۲۹-۲۵ سال در سطح اوج و در هر یک برابر ۱۴.۷ درصد بوده هست. بیشترین سهم ازدواج دختران در کشور عزیزمان ایران به سه گروه سنی ۱۹-۱۵ ، ۲۴-۲۰ و ۲۹-۲۵ سال متعلق است بطوریکه حدود ۸۰ درصد از ازدواج دختران در این سنین انجام می شود.

۵۰ درصد زنان با تحصیلات عالیه بیکارند

اشتغال؛ مهمترین مسئله زنان و دختران کشور عزیزمان ایران

کاظمی پور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از زنان دارای تحصیلات عالی بدون کار و در جست وجوی شغل هستند، تصریح کرد: این رقم در مورد مردان دارای تحصیلات عالی حدود ۲۵ درصد هست. میانگین بیکاری در بین هر دو جنس نیز به ۳۰ درصد می رسد.

وی افزود: یک میلیون و ۸۰۰ هزار زن و دو میلیون مرد اعلام کرده اند که دانشجویان آموزش عالی هستند که معمولا بیش از نصفی از آنها در مقطع کارشناسی به سر می برند.

کاظمی پور با اشاره به اینکه میزان تحصیلات دختران نشان می دهد مسئله تحصیل جهت آنها وجود ندارد، ادامه داد: مسئله مهم زنان و دختران در کشور عزیزمان ایران مربوط به اشتغال است چراکه دختران معمولا وقت های شغلی یکسانی ندارند و یا دچار «روز مضاعف» هستند. این به آن معنا است که زنان و دختران مسئولیت سرپرستی منزل و نگهداری از کودکان را در حالی برعهده دارند که در بیرون از منزل نیز مجبور به کار هستند و هیچ کدام از این دو بخش قابل صرفه نظر کردن نیست.

بیمه؛ مسئله دیگر زنان در بازار کار /نیمی از زنان شاغل بیمه اند

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اشتغال جهت زنان صرفا تامین هزینه های زندگی نیست و جهت آنها خودشکوفایی ایجاد می کند افزود: درمورد اشتغال بین زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد و زنانی که تحصیل می کنند دلشان می خواهد در عرصه های اجتماعی حضور داشته باشند و این حقی است که نمی شود از زنان دریغ کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئله دیگر این است که به خاطر نیاز زنان و به خاص نیاز مالی، شاهد ایجاد بخش غیررسمی در بازار اشتغال هستیم و دختران جوانی که در بخش غیررسمی مشغول فعالیت هستند اشتغال و درآمدزایی دارند ولی در آمارهای رسمی محاسبه نمی شوند. آنها همچنین بیمه و امنیت شغلی ندارند و در صورتی که در شرکت یا سازمانی کار کنند، به علت بیمه نشدن تحت استثمار کارفرما قرار می گیرند.

کاظمی پور با اشاره به اینکه این دختران شاغل و بدون بیمه، حداقل درآمد را دارند، تصریح کرد: آنها همچنین هیچ نوع امکانات شغلی ندارند و با کوچکترین بحران اقتصادی جهت کشور یا آن شرکت، کنار گذاشته می شوند.

به گفته این جمعیت شناس براساس آمارهای رسمی در مجموع بین ۱۷ تا ۱۸ درصد زنان فعال اقتصادی هستند. این جمعیت فعال حدود سه میلیون نفر از ۲۴ میلیون زن هستند و به عبارت دیگر ۲۵ درصد از آنها بدون کار و در جستجوی شغل هستند.

وی با بیان اینکه زنان شاغل نیز عمدتا در بخش غیررسمی نظیر کشاورزی و یا مشاغل خانگی فعالیت می کنند، گفت: این زنان در سرشماری ها معمولا شغل خود را اعلام نمی کنند و در عین حال بیمه ندارند.

کاظمی پور با تاکید بر اینکه تنها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از زنان شاغل بیمه هستند، ادامه داد: در صورتی که این آمارها را با افزودن زنان منزل دار محاسبه کنیم بین ۹۰ تا ۹۵ درصد زنان بیمه ندارند و احتمالا بیمه تبعی همسرشان هستند. البته این مسئله جهت مردان نیز وجود دارد و مسئله را مضاعف می کند چراکه هنگامی که مردی بیمه نیست، خانواده اش نیز بیمه ندارد.

وضعیت بهداشت و درمان زنان و دختران و عمده علت فوت و میر آنها

استفاده از حجم غذایی اوج و بی کیفیت؛ عامل چاقی دختران

وی با اشاره به اوضاع بهداشت و درمان و فوت و میر زنان و دختران توضیح داد: فوت و میر زنان در کشور عزیزمان ایران مانند الگوی جهانی از مردان کمتر هست. فوت و میر مردان زیاد ناشی از بیماری های قلبی و عروقی و سکته هست، این در حالی است که زنان زیاد به علت سرطان ها از دنیا می روند. بیماری سرطان هم به علت مشکل درمان و هم پرسشها معنوی و روانی و متلاشی شدن خانواده، زندگی تعداد بیشتری از اعضای جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. همزمان با تاخیر در ازدواج و باروری احتمال زیاد کردن بروز سرطان نیز زیاد می شود.

این استاد دانشگاه ضمن تشریح اوضاع تغذیه زنان و دختران نیز اظهار کرد: علی رغم آنچه عده ای می گویند میزان مصرف موادغذایی در کشور عزیزمان ایران پایین است اعتقاد دارم مصرف این مواد در کشور اوج ولی بی کیفیت هست. ایرانی ها، غذاهایی پرحجم و بی کیفیت مصرف می کنند و نمود آن نیز در اوضاع جسمی و چاقی بیمارگونه افراد جامعه و به خاص دختران چشمگیر است.

دلیل گرایش زنان و دختران ایرانی به عمل های زیبایی

وی در آخر تصریح کرد: آمارها همچنین نشان می دهد میزان گرایش زنان و دختران ایرانی به انجام عمل های جراحی بسیار اوج است و یکی از دلایل این مساله این است که توجه زنان به جای کسب علم و دانش و پرورش افکار به سمت پرسشها ظاهری سوق پیدا کرده است.

واژه های کلیدی: جمعیت | دختران | میلیون | ازدواج | دختران | تحصیلات عالی | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار