دارو خوردن سینمای برگزاری جشنواره جشنواره جهانی فیلم فجر

دارو خوردن: سینمای برگزاری جشنواره جشنواره جهانی فیلم فجر رسول صدرعاملی سینمای جهان تاثیر جشنواره دنیا فجر در جهان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی خانه‌های متری ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومانی اما… روی گسل!

مقایسه قیمت خانه‌ها در محله‌هایی روی گسل |۶۵ درصد خانه‌های منطقه یک در حریم گسل‌ها
 

خانه‌های متری ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومانی اما... روی گسل!

منزل های متری ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومانی اما… روی گسل!

عبارات مهم : ایران

مقایسه قیمت منزل ها در محله هایی روی گسل |۶۵ درصد منزل های منطقه یک در حریم گسل ها


ساخت و ساز انبوه در منطقه یک پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان گران ترین منطقه مسکونی در پایتخت کشور عزیزمان ایران و حتی کشور، بدون بررسی ها و ارزیابی های لرزه نگاری و خطرپذیری در زلزله صورت گرفته است.

براساس آخرین بررسی ها در بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از نظر توزیع جغرافیائی (مناطق ۲۲گانه شهری تهران) ساختمان های واقع بر حریم گسل های شهر تهران، منطقه یک با حدود ۷ هزار ۶۰۰ بنا حدود ۶۵ درصد ساختمان های موجود در حریم گسل ها را در بر گرفته است.


خانه‌های متری ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومانی اما… روی گسل!

مساله ای که در نگاه اول نشان می دهد، ساخت و ساز انبوه در منطقه یک پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان گران ترین منطقه مسکونی در پایتخت کشور عزیزمان ایران و حتی کشور، بدون بررسی ها و ارزیابی های لرزه نگاری و خطرپذیری در زلزله صورت گرفته هست. منطقه ای که قیمت منزل های آن از متری ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان شروع می شود وبعضا تا متری ۳۰ میلیون تومان نیز به فروش می رود. 
(شرح کامل در جدول زیر)

درباره گسل های پایتخت کشور عزیزمان ایران تا کنون بحث های متعددی صورت گرفته و بررسی های خبرآنلاین در گفت وگو با کارشناسان متعدد نشان می دهد، ساخت وسازها در پایتخت کشور عزیزمان ایران اکثرا بر روی گسل ها انجام شده است است.

مقایسه قیمت خانه‌ها در محله‌هایی روی گسل |۶۵ درصد خانه‌های منطقه یک در حریم گسل‌ها
 

تا جایی که پیش از این دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و عضو وابسته فرهنگستان علوم، در گفت و گو با خبرآنلاین عنوان کرده بود:« 
توجه کنید که در محدوده کنونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران عملا ساخت ساختمان و برج روی گسل شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران و همچنین روی گسل کهریزک انجام شده است هست. بنابراین ما با مساله حوزه نزدیک و احتمال خرابی های زیاد در آن در حین یک زمین لرزه شدید در داخل پهنه شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران هم مواجه هستیم.

در تصویر زیر موقعیت گسل های شمالی و شمال شرقی پایتخت کشور عزیزمان ایران را مشاهده کنید؛

>

خانه‌های متری ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومانی اما… روی گسل!

منطقه یک پایتخت کشور عزیزمان ایران روی گسل هاست


طی سال های اخیر زیاد توجه ها راجع به زلزله پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط به گسل های جنوبی پایتخت کشور عزیزمان ایران بود. ولی حالا بررسی ها نشان می دهد که گسل های شمال شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به همان اندازه دلواپس کننده هستند. در حال حاضر به گفته مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی روز گذشته اعلام کرد که نتیجه های مطالعات انجام شده است نشان داده است که حدود ۳۲۰ هزار متر مربع بافت فرسوده در محدوده حریم گسل های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع شده است است ضمن آنکه بخش عمده ای از پایتخت تحت تاثیر این گسل قرار دارد.

علی بیت اللهی با بیان اینکه گسل ری که از جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران عبور می کند، نقش مهمی در لرزش های آتی کلان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران خواهد داشت گفت: منطقه 17 شهرداری در پهنه گسلی باریک حدود 200 متر با طول بیش از 10 کیلومتر قرار گرفته هست، ولی بخش عمده شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر گسل شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار دارد.

مقایسه قیمت خانه‌ها در محله‌هایی روی گسل |۶۵ درصد خانه‌های منطقه یک در حریم گسل‌ها
 

به گفته این محقق زلزله شناسی، گسل شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران گسلی است که از شمال غرب تا شمال شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران کشیده شده است است و از آنجایی که یک گسل معکوس به شمار می رود، پهنای گسلی آن وسیع تر می شود؛ از این رو مساحت زیادی از شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را در بر گرفته است.

مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات مسکن با بیان اینکه در کل حریم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران حدود بیش از 11 هزار ساختمان واقع شده است هست، یادآور شد: در کل شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران حدود یک میلیون و 100 هزار پلاک وجود دارد که ساختمان های مهمی مانند بیمارستان، مدارس و مرکز مدیریت بحران در حرایم گسل ها وجود دارد.

خانه‌های متری ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومانی اما… روی گسل!

این اوضاع در شرایطی است که بنا به گفته کارشناسان و متخصصان حوزه زمین شناسی و لرزه نگاری، شهر بزرگ پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت قرار گرفتن بر روی تعداد قابل توجهی از گسل ها همواره با خطر احتمالی زلزله های بزرگ روبرو است به طوری که دکتر بیت الهی پیش از این نیز اظهار کرده بود: گاهی از من پرسش می کنند که این گسل ها چه زلزله ای را می توانند ایجاد کنند. طبق مستندات تاریخی، گسل ری یا گسل شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران می توانند زمین لرزه ای با شدت ۷ تا ۷.۵ ریشتر را ایجاد کنند و مطمئنا آمار کشته ها و مجروحان احتمالی آن حدود یک میلیون نفر خواهد بود؛ آیا که در مناطق متفاوت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بافت های فرسوده داریم. از حدود ۱.۱ میلیون پلاک ۲۰۰ هزار پلاک یعنی یک پنجم ساختمان های پایتخت کشور عزیزمان ایران در بافت فرسوده متراکم با معابر تنگ، ساختمان های فرسوده و کوچک، منطقه ی نفوذناپذیر، ریزدانه و غیرمستحکم قرار دارد.

خبرآنلاین/محمدحسین نجاتی

واژه های کلیدی: ایران | زلزله | میلیون | ساختمان | اخبار اقتصادی و بازرگانی

خانه‌های متری ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومانی اما... روی گسل!

خانه‌های متری ۱۱ تا ۳۰ میلیون تومانی اما… روی گسل!

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار