دارو خوردن سینمای برگزاری جشنواره جشنواره جهانی فیلم فجر

دارو خوردن: سینمای برگزاری جشنواره جشنواره جهانی فیلم فجر رسول صدرعاملی سینمای جهان تاثیر جشنواره دنیا فجر در جهان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی فعال‌سازی حافظه سلولی با استفاده از نانوذرات

محققان کلینیک مایو در آمریکا راهکاری را یافتند که در آن با استفاده از نانوذرات، سلول‌های سیستم ایمنی بدن را جهت مبارزه با تومورهای سرطانی به صف می‌کنند و حافظه

فعال‌سازی حافظه سلولی با استفاده از نانوذرات

فعال سازی حافظه سلولی با استفاده از نانوذرات

عبارات مهم : ایمنی

محققان کلینیک مایو در آمریکا راهکاری را یافتند که در آن با استفاده از نانوذرات، سلول های سیستم ایمنی بدن را جهت مبارزه با تومورهای سرطانی به صف می کنند و حافظه آن ها را به گونه ای فعال می کنند که در صورت بازگشت سرطان به سادگی بتوانند آن را شناسایی و نابود کنند.

به گزارش ایرنا از مدیکال ساینس، جهت این منظور در ابتدا نانوذرات پوشیده از نوعی آنتی بادی را که توانایی شناسایی پروتئین HER2 را دارد به بدن بیمار وارد می کنند.این پروتئین در 40 درصد از انواع سرطان های سینه یافت می شود و تومورهای حاوی آن معمولا به سرعت رشد می کنند.

فعال‌سازی حافظه سلولی با استفاده از نانوذرات

این آنتی بادی ها امکان چسبیدن نانوذرات به سلول های سرطانی را فراهم می کنند. سپس دو نوع سلول دیگر که به نانوذرات چسبیده اند، سلول های سیستم ایمنی بدن موسوم به ماکروفاژ و فاگوسیت را فراخوانی می کنند تا سلول سرطانی را از بین ببرند.

این فرآیند تنها مرحله اول کار هست. بعد از این که سلول های سیستم ایمنی به تومور رسیدند، سلول های سرطانی چسبیده به نانوذرات را می بلعند، سپس اطلاعاتی را جهت سلول های T ارسال می کنند که باعث حمله آن ها به تومور و نابود کردن سایر سلول های سرطانی می شود. در این مرحله اطلاعات مربوط به سلول های سرطانی در حافظه سلول های T ثبت می شود تا در صورت بازگشت چنین سلول هایی به بدن، بتوانند آن ها را شناسایی و نابود کنند. به عبارت دیگر سلول های T از این بعد عملکری شبیه به واکسن سرطان خواهند داشت.

محققان کلینیک مایو در آمریکا راهکاری را یافتند که در آن با استفاده از نانوذرات، سلول‌های سیستم ایمنی بدن را جهت مبارزه با تومورهای سرطانی به صف می‌کنند و حافظه

در آزمایشات اولیه با موش ها استفاده از این شیوه موجب کم کردن 70 تا 80 درصدی اندازه تومور سرطانی شد و سیستم ایمنی آن در برابر سلول های سرطانی که بعد از یک ماه به بدن موش ها وارد شدند، به شدت مقاومت کرد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Nanotechnology انتشار یافته است.

واژه های کلیدی: ایمنی | تومور | حافظه | سیستم | شناسایی | استفاده | انواع سرطان ها | اخبار پزشکی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار